سایه بان انتخابات احمدی نژاد اصولگرایان احمدی نژاد

سایه بان: انتخابات احمدی نژاد اصولگرایان احمدی نژاد ستاد انتخابات انتخابات ریاست جمهوری 96 اخبار سیاسی و اجتماعی

خرید کتاب از گوگل

چاپ کتاب PDF

خرید کتاب از آمازون

خرید کتاب زبان اصلی

دانلود کتاب خارجی

دانلود کتاب لاتین

توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

گت بلاگز اخبار فرهنگی و هنری گزینش های نادرستِ بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران

اکران «من و شارمین» با بازی ناامیدکننده ویشکا آسایش بهانه این مطلب هست. آینده بازیگران مطرحی که گاهی با گزینش فیلم های ضعیف، مسیر را غلط رفته اند.

گزینش های نادرستِ بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران

گزینش های نادرستِ بازیگران سینمای ایران

عبارات مهم : انتخاب

اکران «من و شارمین» با بازی ناامیدکننده ویشکا آسایش بهانه این مطلب هست. آینده بازیگران مطرحی که گاهی با گزینش فیلم های ضعیف، مسیر را غلط رفته اند.

به گزارش هفته نامه همشهری جوان، اکران «من و شارمین» با بازی ناامیدکننده ویشکا آسایش بهانه این مطلب هست. آینده بازیگران مطرحی که گاهی با گزینش فیلم های ضعیف، مسیر را غلط رفته اند.

گاهی همه چیز نوید یک اتفاق خوب می دهد ولی نتیجه علی رغم آینده نگری رقم می خورد؛ اسم این «انتخاب شکست خورده» هست. گاهی پیش از ورود به مسیر، نشانه ها نهیب می زنند که فرجام آن، خوب نیست ولی به دلایل شخصی کار خودمان را می کنیم. اسم این، «انتخاب بد» است.

موقعیت بازیگران که سرنوشتشان به انتخاب، گره خورده خیلی خیلی حساس است و اگر مواظب نباشند چه بسا از مسیر موفقیت دور و دورتر شوند. در سینمای ما بازیگران زیادی هستند که بعد از رسیدن به جایگاه مطلوب یا بدشانسی می آورند یا گزینش هایشان بد هست. راجع به اولی گریزی نیست ولی گاهی به دلایلی چون دستمزد بالا، تجربه نوع دیگری از فیلم ها و… به پیشنهادهایی بله می گویند که پیگیران سینما را غافلگیر می کنند؛ مثل ویشکا آسایش در «من و شارمین». چرایی اش را توضیح داده ایم و سراغ آینده چند بازیگر مطرح دیگر هم رفته ایم؛ تاثیر گزینش بد بر کارنامه ها محور گزارش است.

هدیه تهرانی

بدترین انتخاب: این هدیه تهرانی که با وسواس به پیشنهادها جواب می داد، با «آبی» نخستین گزینش بدش را رقم زد. فیلم حمید لبخنده نمایشی ضعیف از مسئله تلکه کردن پسرها با ابزاری به نام مهریه بود و تهرانی در نقش دختر دغل داستان، وقت عرض اندام در این نقش را نداشت.

موقعیت پیش از گزینش بد: هدیه تهرانی کلی پیشنهاد خوب داشت ولی به آن ها نه می گفت تا این که با «سلطان» مسعود کیمیایی وارد سینما شد. بعد از آن در «غریبانه»، «قرمز» و «شوکران» بازی کرد و سینمادوستان مجاب شده است بودند که هدیه تهرانی هر فیلم و نقشی را نمی پذیرد.

مسیر بعد از گزینش بد: بعد از «آبی» طولی نکشید که تهرانی در «زمانه» بازی کرد و دومین گزینش بدش را به ثبت رساند. فیلم حمیدرضا صلاحمند قرار بود تصویری از دغدغه جوان های جامعه دهه 80 باشد ولی فیلم و نقش تهرانی به کاریکاتور می مانست. تهرانی خیلی سریع متوجه مسیر اشتباهش شد و با «کاغذ بی خط» و «خانه ای روی آبِ» جبران کرد. از آن به بعد اگر در فیلم عامه پسند هم بازی کرده، از کف استاندارد برخوردار هستند. هدیه تهرانی اوج هنرش را در «چهارشنبه سوری» به رخ کشید و تا الان اجازه نداده روی کارنامه اش خدشه بیفتد.

محمدرضا فروتن

بدترین انتخاب: خاک سرد. این فیلم را رضا سبحانی ساخته که جزء کارگردان های میانگین سینماست. قصه فیلم و پرداخت آن به قدری ضعیف است که نه منتقدان به آن روی خوش نشان دادند و نه مخاطبان. تلاش محمدرضا فروتن هم به چشم نیامد و این گونه بدترین گزینش او رقم خورد. فروتن از فیلمنامه و سابقه کارگردان پی به فرجام «خاک سرد» نبرده بود؟

گزینش های نادرستِ بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران

موقعیت پیش از گزینش بد: محمدرضا فروتن با بازی در نقش های کوچک وارد سینما شد تا این که مسعود کیمیایی او را به عنوان یکی از جوان های «مرسدس» گزینش کرد. این همکاری در «فریاد» و «اعتراض» ادامه یافت و فروتن تبدیل به ستاره شد و کمی بعد و به خاطر «قرمز» به گروه تحریریه سایت رسید. همکاری با رخشان بنی اعتماد، احمدرضا درویش، کیومرث پوراحمد، علیرضا داودنژاد و… از فروتن بازیگری سخت پسند ساخت که محبوب منتقدان و مخاطبان بود.

مسیر بعد از گزینش بد: «خاک سرد» جهت فروتن حکم دست انداز داشت ولی از آن به سلامت عبور کرد. کمی که گذشت گزینش های بد او زیاد شد و حالا این بازیگر از روزهای اوج فاصله گرفته. «پیمان»، «تجریش ناتمام»، «چارسو»، «فصل انار» و «نقطه کور» بدترین گزینش های او هستند. نه کارگردان هایشان پیشینه موفقی دارند و نه داستان ها جالب هست. ملاک گزینش فروتن روی چه حساب بوده؟

هانیه توسلی

بدترین انتخاب: عاشق. این فیلم اقتباسی ضعیف از فیلم کلاسیک «آوای موسیقی» است و حتی در فیلمنامه می توان اطمینان داشت که نتیجه کار خوبی نمی شود. از آن سو کارگردان فیلم یعنی افشین شرکت سابقه درخشانی در فیلمسازی ندارد و اعتماد به او کار آسانی نیست. توسلی روی چه حسابی میپذیرد «عاشق» را بازی کند؟

موقعیت پیش از گزینش بد: هانیه توسلی درست روزی پذیرفت در فیلم «عاشق» افشین شرکت بازی کند که تبدیل به بازیگری مطرح شده است بود. فیلم های «شام آخر»، «شب های روشن» و «کافه ستاره» بیش از دیگر فیلم هایش به چشم آمده بودند و جهت «شب های روشن» از مراسم خوش حالی منزل سینما تندیس گرفته بود. بازیگری با چنین پیشینه ای حاضر می شود در یک اقتباس ضعبف از فیلم کلاسیک «آوای موسیقی» بازی کند.

مسیر بعد از گزینش بد: هانیه توسلی خیلی سریع به مسیر مهم بازگشت و در فیلم هایی بازی کرد که روی «عاشق» سایه انداختند. او پنج سال بعد از «عاشق» یک گزینش بد دیگر هم داشت به نام «مادر پاییزی» ساخته سیروس رنجبر. این بار هم سریع متوجه اشتباهش شد و با «به خاطر پونه»، «دهلیز» و البته «خط ویژه» جبران کرد.

• در میان گزینش های نافرجام هانیه توسلی دو فیلم زیاد از بقیه تظاهر می کند: «مردن به وقت شهریور» و «هفت ماهگی».

ویشکا آسایش

بدترین انتخاب: من و شارمین. فیلم را که ببینید نخستین پرسش این است: موقع خواندن فیلمنامه چه توصیه خاص ای ویشکا آسایش را جهت بازی ترغیب کرده؟ «من و شارمین» قصه ای ضعیف و تکراری دارد و تک شوخی هایش نمی تواند مخاطب را بخنداند. دومین سوال: شخصیت کاریکاتورگونه مینا را که دختری سخت گیر در ازدواج هست، پیش تر آسایش به شکل بهتر بازی کرده؛ چه اصراری به تکرار آن است؟ و سومین سوال: بازیگری در حد آسایش به رزومه کارگردان توجهی ندارد؟ بیژن شیرمرز قبل از «من و شارمین» کلی تله فیلم جهت شبکه خانگی ساخته که قبال دفاع نیستند.

اکران «من و شارمین» با بازی ناامیدکننده ویشکا آسایش بهانه این مطلب هست. آینده بازیگران مطرحی که گاهی با گزینش فیلم های ضعیف، مسیر را غلط رفته اند.

موقعیت پیش از گزینش بد: ویشکا آسایش بعد از درخشش در سریال «امام علی (ع)» تلاش کرد به گونه ای گام بردارد که کارنامه اش خدشه دار نشود. آرام آرام به جایگاهی خاص رسید و در ردیف بازیگران موفق قرار گرفت. دریافت گروه تحریریه سایت مهر تایید است بر کیفیت کار او.

مسیر بعد از گزینش بد: «من و شارمین» به تازگی اکران شده است و نخستین دستاورد منفی اش جهت آسایش دلزدگی مخاطبان سینماست. چه بسا اگر بخواهد این مسیر را ادامه دهد و به صرف بازی در نقش یک به امثال «من و شارمین» نه نگوید، شیب کارنامه اش محتوم است.

• «دراکولا» ظاهرا جهت آسایش باید حرکت رو به جلو باشد ولی نتیجه فیلم رضا عطاران ناامیدکننده بود بعد به جای اطلاق عنوان «انتخاب بد» باید از «انتخاب شکست خورده» استفاده کرد.

ترانه علیدوستی

بدترین انتخاب: راز دشت تاران. قرار بود نخستین انیمیشن- رئال سینمای کشور عزیزمان ایران فیلم خاص شود ولی نشد. هاتف علیمردانی و محمد لطفعلی کم تجربه بودند و قصه ای که جهت «راز دشت تاران» نوشتند کم ملات. با این حال ترانه علیدوستی جهت بازی در آن وسوسه شد و یکی از نقش ها را پذیرفت. فیلم مورد توجه قرار نگرفت و بازی علیدوستی تبدیل به یکی از بدترین های کارنامه اش شد. احتمالا تنها ملاک او فرمت فیلم بوده وگرنه کارگردان ها سابقه روشنی نداشتند. فیلمنامه پر از ایراد است و ترکیب بازیگران در اشل مطلوب علیدوستی نیست.

موقعیت پیش از گزینش بد: ترانه علیدوستی سال 1388 در «راز دشت تاران» بازی کرد؛ درست هشت سال بعد از «من ترانه 15 سال دارم». او در گام نخست گروه تحریریه سایت گرفت و مورد توجه عام و خاص واقع شد. در ادامه در «شهر زیبا»، «چهارشنبه سوری» و «درباره الی…» اصغر فرهادی بازی کرد و بازیگر فیلم مانی حقیقی، واروژ کریم مسیحی و رسول صدرعاملی بود.

مسیر بعد از گزینش بد: کمی طول کشید تا ترانه علیدوستی به مسیر قبلی بازگردد. بعد از «راز دشت تاران» در فیلم «هر چی خدا بخواد» بازی کرد که این هم جزء گزینش های بد اوست؛ یک کمدی ضعیف از نوید میهن دوست. گزینش های بعدی او قابل دفاع هستند و باعث غنای کارنامه علیدوستی شدند. سریال «شهرزاد» هم شهرت عمومی او را به همراه داشته است.

فریبرز عرب نیا

بدترین انتخاب: شکلات داغم. حامد کلاهداری در نخستین فیلم سینمایی اش قصد داشت حرف های مهم بزند ولی نتیجه ملغمه ای شد که نه منتقدان به آن توجه کردند و نه مخاطبان. فریبرز عرب نیا سال ها مشغول بازی در «مختارنامه» بود و بعد از آخر در سه فیلم بازی کرد که «شکلات داغ» از همه بی کیفیت تر هست. نه فیلمنامه و قصه اش جای دفاع دارد و نه کارنامه حامد کلاهداری. عرب نیا سخت گیر دقیقا دنبال چه بود؟

موقعیت پیش از گزینش بد: نام و صورت فریبرز عرب نیا از وقت «ضیافت» و «سلطان» در ذهن مخاطبان سینمادوست تثبیت شده است و «جهان پهلوان تختی» و «شوکران» مهر تاییدی بر توانایی او زد. پیش از آن عرب نیا در چند فیلم بازی کرده بود ولی آورده مهمی برایش نداشتند. بعد از صورت شدن به پیشنهادهای زیادی پاسخ داد که در میانشان گزینش های بد، کم دیده نمی شود. می گویید بعد آیا «شکلات داغ» را بدترین گزینش او می دانیم؟ به این علت که زمانی در این فیلم بازی کرد که با «مختارنامه» شهرتی چشمگیر پیدا کرده بود و انتظار می رفت در گزینش های سینمایی دقیق باشد.

مسیر بعد از گزینش بد: بعد از «شکلات داغ» همه گزینش های فریبرز عرب نیا بد هستند؛ به جز «چ». او در فیلم های «خاک و آتش»، «پنهان»، «پرتقال خونی» و «گاهی» بازی کرد که جهت پی بردن به نتیجه آن خواندن چند صفحه از فیلمنامه کفایت می کند.

مصطفی زمانی

بدترین انتخاب: بوی گندم. دلایل متعددی می توان ردیف کرد که می گوید «بوی گندم» بدترین گزینش مصطفی زمانی هست. حکایت علاقه و عاشقی، علاقه دو دوست به برپایی کنسرت، پرسشها کنسرت گذاری و… تکراری هست. بدتر این که نسبت به نمونه های قبلی چند گام عقب تر می ایستد. از آن سو سابقه کارگردان (محمدرضا خاکی) قابل اتکا نیست و غالب فیلم های تهیه کننده (داریوش باباییان) از آثار درجه دوم سینما هستند. با این شرایط معلوم است بازی زمانی با آن موهای بلند تبدیل به پاشنه آشیل کارنامه اش شود.

گزینش های نادرستِ بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران

موقعیت پیش از گزینش بد: مصطفی زمانی با سریال «یوسف پیامبر (ع)» به شهرت رسید و بعد از آن مسیرش را به سمت سینما کج کرد. پیش از «بوی گندم» گزینش های او معقول هست؛ مثل «آل»، «بدرود بغداد»، «کیفر» و «قصه پریا» ولی به اندازه سریال یوسف پیامبر دیده نشدند و زیاد حکم تثبیت زمانی در سینما را داشتند.

مسیر بعد از گزینش بد: «بوی گندم» دیر اکران شد و این بزرگ ترین شانس زمانی هست. البته یک گزینش خیلی بد دیگر به نام «قصه علاقه پدرم» (محمدرضا ورزی) داشت که این فیلم اکران نشده و بیش از همه به نفع اوست. بعد از این دو فیلم مصطفی زمانی حواسش را جمع کرد. حالا فیلم های او اگرچه همگی خوب نیستند ولی «آبرومند» هستند.

بهرام رادان

بدترین انتخاب: چهار انگشتی. پیش از این فیلم، بهرام رادان گزینش بد دارد ولی به علت تعلق به روزهای شروع فعالیت، می توان از آن ها چشم پوشید. او روزی در «چهار انگشتی» سعید سهیلی بازی کرد که به پختگی رسیده بود. فیلم عجیب و غریب سعید سهیلی با کاراکترهای عجیب تر جهت رادان جای هیچ دفاعی باقی نمی گذارد.

موقعیت پیش از گزینش بد: بهرام رادان خیلی سریع تبدیل به سوپراستار شد و خیلی سریع هم به گروه تحریریه سایت رسید. جمع این ها به نام رادان اعتبار بخشیده بود. او همزمان در فیلم های خاصی مثل «گاوخونی» بازی می کرد و فیلم عامه پسند مثل «تقاطع».

مسیر بعد از گزینش بد: او در فاصله ای کوتاه از «چهار انگشتی» فیلم «سنتوری» را بازی کرد. خوش شانسی بهرام رادان بود که «سنتوری» با وجود اکران نشدن و به لطف نسخه قاچاق زیاد دیده شد. بعد از آن چند فیلم خوب بازی کرد ولی فیلم های بد هم در کارنامه اش سهم پررنگی دارند مثل «یکی از ما دو نفر» و «نقش نگار».

• «سربازهای جمعه»، «حکم»، «راه آبی ابریشم» و «تردید» گزینش های کشت خورده، بهرام رادان هستند، فیلم هایی هستند که مختصات تبدیل شدن به اثری شاخص را داشتند ولی محصول آن چیزی که باید نشد.

اکران «من و شارمین» با بازی ناامیدکننده ویشکا آسایش بهانه این مطلب هست. آینده بازیگران مطرحی که گاهی با گزینش فیلم های ضعیف، مسیر را غلط رفته اند.

واژه های کلیدی: انتخاب | تهرانی | کارنامه | بازیگران | هدیه تهرانی | ویشکا آسایش | محمدرضا فروتن | بازیگران سینما

گزینش های نادرستِ بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران

گزینش های نادرستِ بازیگران سینمای کشور عزیزمان ایران


دانلود


دانلود فایل ها

نویسنده : getblogs

کتاب زبان اصلی J.R.R

دانلود کتاب لاتین

خرید کتاب لاتین

خرید مانگا

خرید کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

دانلود رایگان کتاب از آمازون

دانلود رایگان کتاب از گوگل بوکز

کتاب روانشناسی به انگلیسی

کتاب زبان اصلی

کتاب خارجی

رفتن به نوار ابزار